SGST
Postbus 4040
3006 AA ROTTERDAM
info@sgst.nl
K.v.K. 24479463


Schade claimen

Het laatste nieuws over een nieuwe schade (faillissement van een reisorganisatie) vindt u op de homepage.

Heeft u rechtstreeks een reis geboekt bij het failliete bedrijf en bent u nog niet op reis geweest of heeft u door dit faillissement tijdens uw vakantie kosten gemaakt die onder de garantieregeling vallen en voor vergoeding in aanmerking komen, dan kunt u een schadeclaim indienen bij SGST door een Schadeformulier consument, met de boekingsbevestiging en uw betalingsbewijzen op te sturen naar SGST. Dat kan per mail (schade@sgst.nl) of per post.
 
SGST streeft ernaar elke ontvangen schadeclaim, mits voorzien van alle gevraagde bijlagen, binnen drie weken uit te keren.
 
Heeft u uw reis geboekt via een reisbureau dan zal het reisbureau u verder helpen.
 

Schadeclaim indienen door reisbureaus (bij faillissement touroperator)Wanneer het failliete bedrijf een touroperator is voor wie u op grond van een agentuurovereenkomst reizen heeft verkocht die niet meer worden uitgevoerd, dan kunt u voor die klanten voor wie u de reissom al (deels) aan de touroperator heeft doorbetaald met het Schadeformulier reisbureau bij SGST een claim indienen. Heeft u nog niet doorbetaald, dan stelt u de klant zelf schadeloos door het reisgeld dat nog in uw bezit is terug te betalen.

Let op: de inzendtermijn voor schadeclaims is twee maanden.